Szív-egészségügyi vaj vagy margarin, A vaj az egyik legrégebbi élelmiszer

Vaj kontra margarin

Kezdőlap Margarin vagy vaj: A szív legegészségesebb terjedése Vaj. Joghurt vaj.

szív-egészségügyi vaj vagy margarin

Olívaolaj margarin. A ma kapható kenhető változatosságnak nincs vége. Honnan tudja, hogy melyek egészségesek a magas vérnyomású dystonia A Clevelandi Klinika egy non-profit tudományos orvosi központ.

Írta Tálas Ági Azt hiszem, hogy nagyjából Ádám és Éva óta vannak olyan kérdések, amik megosztják az emberiséget.

Az oldalunkon történő reklámozás segíti küldetésünket. Nem támogatjuk a Cleveland Clinic nem termékeit vagy szolgáltatásait.

VAJ KONTRA MARGARIN: MELYIK AZ EGÉSZSÉGESEBB?

Irányelv "Persze, a vaj krémes és kenhető, de jelentős telített zsírforrást biztosít, amely feleslegben a vér koleszterinszintjének emelkedéséhez vezethet" - mondja Julia Zumpano, RD, LDD, a megelőző kardiológiai dietetikus. Azonban nem minden margarin egyenlő. A legtöbb margarin egészségtelen növényi olajat tartalmaz annak érdekében, hogy szilárd maradjon.

Vaj - kalória és 7 gramm telített zsír egy evőkanálban A vajban magas a telített zsír- és koleszterinszint, ami túllépheti a telített zsír gramm és a koleszterin mg napi határértékeit, növelve a szívbetegségek kockázatát. Könnyű vaj - 50 kalória és 3,5 gramm szív-egészségügyi vaj vagy margarin zsír egy evőkanálban A világos vajban a kalória, a telített zsír és a vaj koleszterinszintje fele van.

szív-egészségügyi vaj vagy margarin

Olajjal kevert könnyű vaj - 50 kalória és 2 gramm telített zsír egy evőkanálban A könnyű vaj és olaj keveréke szív-egészséges egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokat tartalmaz MUFA-k és PUFA-k.

Joghurt vaj - 45 kalória és 1,5 gramm telített zsír egy evőkanálban A joghurtos vaj zsírmentes joghurt, növényi olajok szójabab, pálma, pálmamag és repce és víz keveréke.

Melyik egészségesebb? Vaj vs. margarin

Alacsony zsírtartalmú és legalacsonyabb kalóriatartalmú, ez segíthet a fogyásban. Margarin- kalória, 0, gramm telített zsírral, egy evőkanálban A margarin tartalmazhat transzzsírt, amely emeli az LDL rossz koleszterint, csökkenti a HDL jó koleszterint és ragadósabbá teszi a vérlemezkéket, növelve a szívbetegségek kockázatát. A hidrogénezett vagy részben hidrogénezett olajokat tartalmazó margarin transz-zsírokat tartalmaz, ezért kerülni kell.

Gyuri bácsi a szív- és érrendszeri betegségekről

Könnyű margarin - 40—45 kalória 4,5—5 gramm telített zsírral egy evőkanálban A könnyű margarin kevesebb telített és transz-zsírtartalmú, mint a szokásos margarin. Margarin fitoszterolokkal - 70 kalória 1 gramm telített zsírral egy evőkanálban Szív-egészséges növényi szterinekkel vagy sztanolokkal történő kenés; Napi 2 gramm segíthet az LDL-koleszterinszint csökkentésében, ha étrendje kevés telített zsír- és koleszterinszintet tartalmaz.

Az évtizedes vita: margarin vagy vaj?

Könnyű margarin fitoszterolokkal - kalória 1 gramm telített zsírral egy evőkanálban Ez a könnyű margarin kevesebb kalóriát és zsírt tartalmaz, mint a szokásos margarin. Vegán olívaolaj kenés - 80 kalória és gramm telített zsír egy evőkanálban A vegán olívaolaj kenés a repce, a pálma gyümölcs és az olívaolaj és a MUFA keveréke, amely növelheti a HDL-t, csökkentheti az LDL-t és csökkentheti a gyulladást, ha szív egészséges étrendet követ.

szív-egészségügyi vaj vagy margarin

Mi a jobb a szívednek? Amikor a margarin és szív-egészségügyi vaj vagy margarin vaj között kell választani, az igazi válasz az, hogy egyik sem jó választás.

szív-egészségügyi vaj vagy margarin

Kerülje a szilárd zsírokat, és elsősorban folyékony olajokat, például extra szűz olívaolajat válasszon. Ha nem tud lemondani a szilárd zsírról, és hajlandó mérsékelten használni, akkor 1 teáskanálnyi igazi sótlan vajra korlátozhatja, mert 2,3 gramm telített zsírt ad, ami a legkevésbé feldolgozott választás.

Ellenkező esetben válasszon egy vaj olívaolaj keveréket, amely 2,3 gramm telített zsírt ad 1 evőkanálra, ha nagyobb mennyiséget szeretne.

szív-egészségügyi vaj vagy margarin

Ne feledje, hogy minden más vajkeverék vagy margarin egészségtelen növényi olajokat és adalékanyagokat tartalmaz, mint például ételfesték, töltőanyagok és íny. A vajban ez telített zsír teljes zsírtartalmú tejtermékekben és vörös húsban is. A margarinban a transzzsír jön létre, amikor a hidrogént használják a növényi olaj megkeményítésére.

szív-egészségügyi vaj vagy margarin

Gyakrabban a kádmargarinhoz növényi eredetű szilárd zsírokat, például pálma- vagy pálmamagolajokat használnak. Sok pálcamargarin tartalmazhat transzzsírt, ezért a kádak általában jobbak.

Mire jó a halolaj és miért fontos szednie?

A szív egészsége érdekében próbáljon ecsetet kenyérrel vagy pirítóssal olívaolajjal. Legyen szakértő címkeolvasó az élelmiszerboltban, és mindig ellenőrizze az összetevőket a címkén. Ne feledje, hogy még a nulla transzzsírral reklámozott margarin is tartalmazhat 0,5 grammot. De ha van még egy kis mennyiségű transz-zsír, akkor az probléma.

Fontos információk